пʼятниця, 3 лютого 2017 р.

100 днів у школі

100 днів у школі

Мета: виховувати почуття гордості за статус школяра, любов і повагу до вчителя; розвивати інтерес  до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати; формувати пізнавальні  здібності першокласників.




            
Святково прибрана класна кімната. На класній дошці, стінах, стендах – виставки дитячих малюнків, саморобок; виставка кращих зошитів.
 Іменні «Залікові книжки» для кожного учня, на яких тема уроку – свята, прізвище та ім’я дитини. Вона складається із чотирьох яскраво оформлених сторінок, кожна і яких містить різноманітні завдання, які протягом уроку стануть своєрідним випробуванням для шести річок на право називатись школярами.
 Іменні значки «Школяр», які вручаю дітям в кінці свята.
Парти у класі стоять півколом.
-        
           А це чому, це чому ви такі веселі?
-          Чом так радісно в нашій оселі?
-          Може, їдете у цирк?
Ні!
-          Може, прийде чарівник?
Ні!
-          Може, в когось іменини?
Так! У нас!
-          Значить, гості у нас нині?
Так!
-          Хто ж це?
Це батьки та вчителі. Клас!

(Загадка для батьків)
Самі ж бо відгадайте,
А потім ще і привітайте.
До школи радо хто спішить?
Старанно хто уроки вчить?
Хто хоче все на світі знать,
Уміє і читать й писать?
Усі завжди їх пізнають,
Скажіть  но, як цих діток звуть?
  (Школярі)

Небагато школярів
Вчиться в 1 класі.
Їх лише всіх 7
Але усі веселі і завзяті.

Буде свят у нас багато –
І серйозних, і смішних.
Але це – найперше свято,
Найважливіше з усіх.
І називається воно: 100 днів у школі.

Дорогенькі мами й тата,
Раді бачить вас на святі.
Хочем, щоб ви подивились
Чого за 100 днів ми навчились.

100 днів – неабияке свято.
100 днів – немало й небагато.
За 100 днів в школі в дружнім колі
Нового взнали ми доволі.

Так, це свято – перше. Мабуть, тому воно таке важливе для нас.
Вітаю всіх зі святом!!!
        - 100днів навчання. Як ви вважаєте, це мало чи багато?
Для одних батьків ці дні  збігли як один тиждень, для інших – це ціла вічність.
Для мене, як для вчительки, це не мало і не багато. Це 100 днів щоденної, наполегливої праці.
            Адже з чистого листка починається історія нашого класу. Ваші діти… Вони дуже різні: вразливі, тривожні і нібито байдужі, впевнені й налякані, щирі і не дуже, самостійні та не усі – але усі вони потребують уваги, турботи, допомоги, співпереживання.
            Тому усі ці дні я була поруч з дітьми.
 - ми разом робили перші кроки;
 - разом плакали і сміялися, сумували і раділи;
 - одним словом, ми разом долали перші труднощі.
А ще…

Вчились букви ми складати,
Трохи вміємо читать.
І без пальців рахувати –
1,2,3,4,5.
Пісня «Вчать у школі». Сл. М. Пляцковського, муз. А. Шаїнського.

Упродовж трьох місяців ми готувалися до цього свята. Погляньте, як затишно і гарно у нашому класі. Підготували виставку «Зошит посміхається». На дошці – малюнки, аплікації, витинанки. Це все свідчить про те, що у школі ми не сумуємо, а цікаво і весело провидимо свій час. Все роблю для того, щоб шкільне життя дітей було змістовним, захоплюючим і корисним.

            Будьте уважні. На вас чекають різноманітні випробування, ігри, розваги, сюрпризи.
Казки ви любите найбільше.
-                     Чи добре ви знаєте казкових героїв?
(Стук у двері. Заходить Червона Шапочка.)
Червона Шапочка.
Бабусенька рідненька зі святом привітала,
Таку чудову шапочку мені подарувала.
Я в ній – дуже гарна, очей не відвести.
От бабця відгадала, що слід мені принести.
Ходжу я в цій шапочці зранку й до ночі,
І коли йду спати – знімати не хочу.
Дорослі і малята здалеку впізнавали,
Тому Червона Шапочка усі мене прозвали.
            Разом зі мною на свято повинні були прийти казкові герої. Але, на жаль, вони не змогли приїхати. Надіслали лише телеграми. Спробуйте впізнати, хто це.

            «Дуже засмучена. Мишка випадково розбила яєчко. Прийти не зможу.»
(Курочка Ряба)

            «З’їв семеро козенят. Болить живіт.»
(Вовк)

            «Приїхати не зможу. Тато не зробив мені човник і весельце.»
(Івасик Телесик)

            «Терміново викликали лікувати звірів в Африку. Не встигну повернутись.»
(Лікар Айболить)

            «Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо.»
(Дід)

            «Хотіла прийти до вас на свято та загубила черевичок. Бажаю вам успіхів у навчанні».
(Попелюшка)

            «Котився до вас на свято, але по дорозі зустрів зайчика. Запізнююсь. Прийміть мої віта-
            ння».
(Колобок)

            «Зламалася мітла, тому святкуйте без мене».
(Баба Яга)

            Червона Шапочка:
        Бачу,  ви добре знаєте казки. Молодці. Я вами задоволена.

Кожному учневі я вручаю «Залікові книжки». А в них – цікаві завдання. Пишіть старанно і охайно. В кінці свята за цими книжками журі визначить, чи став уже кожен з вас справжнім школярем.

Сторінка 1. Як ми читаємо
           
-                     Що у нас на дошці?
(намистинки)
-                     Що на них зображено?
(Букви).
- Давайте пригадаємо вірш про намистинки.
Намистинки на ниточку
Нанизуєм щодня
На них яскраві літери
Виблискують, манять.
Із літер цих ми зробимо намисто дітворі.
Веселкою горітиме воно у букварі.
Яку першу літеру ми вивчили?
З букви А ми почали вчити Букваря.
Буква У до неї радісно прийшла.
Потім О И І Е – звуки голосні
Все цікаво розвивалось, мов в чарівнім сні.

«Пісня про букви». Сл. М. Підгірянки, муз. А. Басової.

Радісно складали ми склади МО МІ МИ
МАМО, МАМІ, МАМИ – всі раділи разом з нами.

Потім ЕН і знов склади:
НА, НО ,ОН, НІ, НЕ, НИ…

Завітало до нас ВЕ
Потім ЕЛ, за ним ЕС, КА, ПЕ, ЕР, ТЕ…

Скільки радості було у хаті,
Коли вдома прочитав я  ТАТО.

Усі діти в нашому класі уже вміють читати. Послухайте. Читання ланцюжком.
(Діти читають тексти, які надруковані у «Залікових книжках» на стор.1).
Настала зима. Мороз прикрасив візерунками вікна. Замурував у лід озера, ріки, ставки.

У мами іменини. Тато приніс мамі квіти. Оленка спекла торт. Усі ми тепло привітали маму.

Дмитрик і Семенко носили воду. Діти поливали молоді дерева та квіти.
Фізкультхвилинка
Читали, писали, за всім слідкували.
І очі, малята, втомлятися стали.
Їм слід відпочити. То ж зробим зарядку.
Сідайте зручніше і все по порядку.
Очі закрили: ви бачили ніч?
Відкрили, закрили. Ще раз повторили.
Тепер подивіться то вправо, то вліво,
Вгору та вниз. Ще раз повторімо.
Дивіться, малята, синіє та даль.
А гляньте, на носі не всівся комар?
І знову очима: то вправо, то вліво.
Усі відпочили? Беремось за діло.

Сторінка 2 .
Математика – цариця всіх наук.
Математика – наука найточніша
Її треба наполегливо учить.
І чим далі – тим вона складніша,
А без неї людям не прожить.

            Завдання 1.
            Порівняйте числа. Обчисліть значення виразу .Працюєте на сторінці 2.

            А зараз – математичні задачі. Незвичайні, жартівливі. Відповіді записуєте у відведених клітинках на цій же сторінці.
Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг –
Скільки кошенят усіх? (4)

На травиці, біля хати,
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних, скільки всіх? (5).

Три овечки біля гречки,
На лужку ще три овечки.
Полічи овечок цих –
Скільки разом їх усіх? (6)

Каже мати квочка:
«В мене два синочки
Та чотири дочки».
Скільки ж діток в квочки? (6)

На полиці 8 книг.
Толя зняв одну із них.
Хто тепер сказати б міг,
Скільки на полиці книг: (7)

Пташка мала пташенят,
5 сіреньких малят,
Раптом трапилась біда:
Випало одне з гнізда.
Скільки пташенят тоді
Залишилось у гнізді? (4)

Десять хлопчиків завзято
Вперто сперечались.
Двох із них гукнула мати.
Скільки їх зосталось? (8).

Хвилинка відпочинку. «Веселий математичний рахунок»
Стільки раз в долоні плеснем.
Стільки раз ногою тупнем,
Усі присядьте стільки раз…
Нахиліться один раз.
Усі підскочте рівно стільки…
Ну й рахунок – гра і тільки.
            ( Для кожного руху показую картку з цифрою, а діти, виконуючи рухи, хором рахують).

Сторінка 3. Геометрія.


І геометрія є в нас –
Все вивчає 1 клас.

На геометричний наш урок
Завітав веселий хлопець Крок.
(І приніс цікаве завдання для вас. У конверті різні геометричні фігури. З них потрібно скласти сніговита. Отож, усіх запрошую до роботи).

А зараз – весела перерва.
Пісня «Вчимося в нашій школі»

            Так хочеться, щоб ваші діти прокидалися вранці і охоче збиралися до школи, знаючи, що їх там чекає і любить вчителька. Спостерігаю, як на перерві діти граються в «школу». Щойно закінчився урок, а першокласники уже завзято намагаються у грі повторити мої дії. А це означає, що я роблю все правильно. Що у нашій класній родині все гаразд.

Сторінка 4. Письмо
А письмо – це справжні муки.
Від напруги терпнуть руки.

Такі муки ми терпіли,
Доки букв писать не вміли.

Мов бублик, кругле «о»,
Мені аж серед ночі ввижалося воно.


            Завдання 1.
            Загадки. Слухайте, відгадуйте. Відгадки записуйте на стор. 4.
            ( Загадки підбираю таким чином, щоб у відповіді усі букви були вже вивчені).
Прийшла до нас бабуся,
У білому кожусі,
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна. (Зима)
Яке свято не відбудеться
Без ялинки і Діда Мороза. (Новий Рік)

У зимовий світлий час
Люблять всі малята нас.
З гірки ми рушаєм в путь,
А на гірку нас везуть. (Санки)

Хто на зиму роздягається? (Дерева)

Рукавом махнув – дерева зігнув. (Вітер)
            Завдання 2.
            Гра «Знайди пару».З’єднати велику і малу літери.

Ну от і перегорнули ми останню сторінку «Залікової книжки». Я задоволена вами. Ви були уважними, наполегливими. Дуже старалися і впоралися з усіма завданнями. Потішили мене і батьків. Дякую.
(На останній сторінці «Залікової книжки»записані побажання дітям від вчительки .Зачитує учень, який вміє читати).
Будь і надалі таким допитливим, цікавим.
Наполегливо долай важкий
шлях у країну Знань.
Оксана Григорівна.
Надаю слово вчителям, батькам. Вони вітають дітей і вчительку з успішним проведенням першого відкритого уроку – свята. Переглядають, проходячи між партами, дитячі «Залікові книжки». Разом з усіма присутніми стверджують, що всі першокласники заслуговують звання учня. Кожному учневі вручаю значок «Школяр».
Перші кроки ми зробили,
Підросли і помудріли.
Час іде, а ми – за ним –
До незвіданих вершин.

Ми всі будем старанно вчитись,
Писати в зошитах, читати Букварі.

А ми тепер не просто діти,
А учні школи – школярі.

Учитись в школі ми готові,
Вже трохи вміємо читать.

Ми мамі й тату дали слово
Відмінниками в школі стать.

Пісня «Ми – першокласники»
Шановні батьки! Терпіння й оптимізму вам в навчанні вашої дитини, яка робить перші кроки на безкінечній дорозі пізнання. Міцно і обережно тримайте за руку свого маленького учня, щоб він не ослаб і не ослаб у дорозі.

  • Нехай ваші руки будуть сильними, а душі – гарячими.
  • Хай кожна дитина має люблячих і мудрих батьків.
  • Хай поруч з мамою завжди буде тато.
Хай веселі будуть діти.
Хай щасливим буде люд.
Хай живе у нашім класі.
Мир і злагода! Салют!


«Пісня про букви».
Сл. М. Підгірянки, муз. А. Басової
Е – е – е – яєчко одне
Знесла курочка чорненька,
Знайшла дівчинка маленька.
Е – е – е – яєчко одне.

А – а – а – а яблучка два.
Два яблучка червоненькі
Несе дівчинка для неньки.
А – а – а – а яблучка два.

У – у – у – песик на шнурку.
Цуценяток п’ять кудлатих
Полягали коло хати.
У – у – у – песик на шнурку

І – і – і – лошачки малі.
Є у них чотири ніжки,
Коло воза біжать пішки.
І – і – і – лошачки малі.



«Вчать у школі».
Сл. М. Пляцковського, муз. В. Шаїнського
Готуватись до занять,
Вміти добре рахувать
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.
Скільки буде двічі два,
Як склади зєднать в слова.
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Не запізнюватись в клас,
Завдання робить щораз.
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.
Як дорослих поважать,
І малих не ображать,
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Гарні книжки вміть читать,
Щоб про все на світі знать.
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.
Чесність змалку берегти, до людей з добром іти.
Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.


«Ми – першокласники»
Нові портфелики, а в них букварики,
Не так нас просто серед друзів вже знайти.

Приспів
Ми – першокласники, ми – однокласники,
О, як нам весело гуртом до школи йти. (Двічі)

Ми пишем палички, гачечки, галочки,
Складаєм літерп до купки у склади.

Приспів

Малюєм пташечки, квітки – комашечки.
Співаєм весело, ти, пісенько лети.

Приспів.

«Вчимося в нашій школі»
Вчимося в нашій школі.
Ми ходим в перший клас.
Проблем у нас доволі,
Та не жаліють нас.

Приспів
Собі уявіть, собі уявіть –
Проблем у нас доволі.
Собі уявіть, собі уявіть –
Та не жаліють нас.

Уроки такі довгі,
Немає їм кінця.
А хочеться погратись,
Сховатись за стільця.
Приспів

Читати ми навчились
Писати гарно теж.
Ніколи не лінились,
Невдаху не знайдеш.

Приспів

Ми зрілі вже малята,
Але не малюки.
Бо вже 100 днів у школі
Провчились все таки.

Приспів
  


Немає коментарів:

Дописати коментар