пʼятниця, 3 лютого 2017 р.

«Школа добрих вчинків. Творчість В. О. Сухомлинського»

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ
3 КЛАС


«Школа добрих вчинків.
Творчість В. О. Сухомлинського»

      Мета: розширити знання дітей про життя і творчість В. Сухомлинського; форму-
            вати оцінні судження щодо ознак добра і зла; збагачувати словник учнів;
            формувати читацький інтерес; виховувати в учнів доброту, чуйність,
             милосердя; осуд проявів жорстокості, байдужості, заздрості, недобро-
            зичливості.
      Обладнання: портрет В. О. Сухомлинського, виставка книг письменника,
            таблиця почуттів.
Епіграф до уроку
«Важко бути людиною…»
В. О. Сухомлинський

ХІД УРОКУ
        І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
       Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і радості.
Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюся, ви будете активними, дружними, будете читати, фантазувати, творчо працювати.

ІІ.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
       Епіграфом сьогоднішнього уроку є слова відомого педагога і письменника В. О. Сухомлинського. Тому, як ви здогадались, урок буде присвячений саме цій людині.

       1. Робота з виставкою книг
- Які збірки творів В. Сухомлинського ви опрацьовували, готуючись до сьогоднішнього уроку?
- Які оповідання вам найбільше сподобались?. Чому?

       Крім творів для дітей, педагог написав багато книг для дорослих, батьків і вчителів. Зверніть увагу на виставку.

       2. Повідомлення про життя і творчість В. О. Сухолмлинського.
«Зустріч з автором»
-         Уявіть таку ситуацію: на урок потрапили люди, які до цього часу нічого не чули про Василя Олександровича.
-         - Щоб ви могли розповісти про дитячі роки і життя письменника?
       Щоб розповідь була цікавою, послідовною, в допомозі стануть опорні слова.

(Зверніть увагу на дошку)
28 вересня --- малювати --- бібліотека --- Павлиська середня школа --- Полтавський педагогічний інститут --- директор школи --- 1500 --- с. Павлиш 1970.

       3. Робота в групах
Готуючись до сьогоднішнього уроку ми поділились на три групи.

1 група
Опрацьовували оповідання про бережне ставлення до птахів і тварин.
-         Назвіть твори, які ви опрацювали.
-         Чому голуби прилетіли до Олега?
-         А як мали вчинити інші діти?
-         Що найбільше збентежило хлопця в оповіданні «Горіхи для білочки»?
-         Продовжіть речення: Наталочка не сказала нічого, а … (взяла кошеня й понесла додому).
«У тебе будуть діти, пам’ятай:
від того, як маленька дитина ставиться
до птахів, квітів, дерев, залежить її
ставлення до людей»
(«Серце віддаю дітям»).
2 група
Тема дружби, товаришування.
-         В якому оповіданні йдеться про нечесну дружбу?
-         Чому плакала Марійка?
-         У якому оповіданні йдеться про відвідування хворої дівчинки?
-         Хто її провідував? Як?
«Стань справжньою людиною.
Живи і працюй так, щоб люди
 гордились тобою»
(«Листи до сина»).
3 група
Розмірковували над питанням: Для чого людині серце?
-         Чи може людина з кам’яним серцем любити, співчувати?
-         Яке серце було у хлопця?
-         Чому воно йому нічого не наказувало?
-         Для чого людині серце?
«Лише в добро і вищу правду віра,
Людину відрізня від мавпи і від звіра…»
       4. Розгадування кросворда

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
       Спробуйте «оживити» словосполучення, що записані на дошці: добрі очі, добра посмішка, добрий погляд, добре слово, добра душа, добрий день.

·        Погляньте одне на одного добрими очима.
·        Подаруйте один одному добру посмішку.
·        Скажіть одне одному добре слово.
·        Побажайте одне одному доброго дня.

       5. Опрацювання твору «Усмішка» В. О. Сухомлинського
- Хто головний герой твору?
- Як і чому змінювався настрій дівчинки?
- Знайдіть і прочитайте опис травневого ранку.
- Яким кольором ви б намалювали бабусю? Чому?
- У чому головна думка оповідання?
- Що автор схвалює, а що засуджує в оповіданні?

       а) Гра «Розвідники».
- Знайдіть і прочитайте синоніми до слова іде, які автор вжив у тексті.
- Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.
* Біле, мов… (спіла пшениця), волосся.
* Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов…(той струмок, що ось-ось помре).
* Заясніли кульбаби, мов… (маленькі сонця).

       Погляньте на картини природи, на хвилину заплющіть очі і виберіть собі улюблену, уявіть себе на місці дівчинки. Розплющіть очі і подаруйте усмішку один одному.

       б) Робота з таблицею почуттів.
- Які почуття викликають у вас герої оповідань В. Сухомлинського, їхні вчинки?

       в) Літературна гра «Утвори і поясни прислів’я).
У кого совісті нема,                                             стежка утоптана.

З поганої трави                                                     добрих людей.

До доброї криниці                                                той і собі має.

Сам себе раз                                                          не буде доброго сіна.

Світ не без                                                             нема й сорому.

Хто людям добра бажає                                       у рік любить.


ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Чому урок має назву «Школа добрих вчинків»?
- Чого вчать твори В. О. Сухомлинського?

       У кожної людини є Ангел- охоронець, який охороняє від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел – радіє, а злі – плаче, тужить, втрачає свої сили.

Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу у скрутні хвилини. Робіть добро і пам’ятайте, що ми люди.

Немає коментарів:

Дописати коментар