пʼятниця, 3 лютого 2017 р.

Роздуми біля шкільного ґанку

Радій дітям, учися в них, слухай їх і грайся з ними.
                                                                                     К. Фопель

   У мене за плечима чимало випусків учнів початкової школи. 
    Здається, усе вмію і знаю, легко контактую з дітьми. 
    А виявляється, щоразу починаю все спочатку…


   Дуже добре, коли вимоги вчителя щодо виховання і навчання збігаються з тим,
     що вимагають батьки вдома: тоді легко і добре всім.


   Швидко плинуть часи, одна шкільна реформа змінює іншу.
    Ми говоримо: «Діти, школа стали зовсім не такими, як раніше…» 
    Але основною формою навчання був і залишається урок. Саме підготовка і
    проведення уроку займає більшу частину професійної діяльності вчителя. 

    Тільки добре продуманий, ретельно підготовлений урок може стати  
    ефективним – одночасно і цікавим, і змістовним.


    Погодьтеся, що вчительська праця часто пов’язана з помилками – в
     учнівських роботах, у поведінці дітей. Ми знаходимо їх, працюємо над ними,
     виправляємо їх… Це частина нашої роботи…
             Але ж і ми припускаємось помилок, бо ми живі люди. 
     Та як іноді важко побачити їх, визнати, а ще важче – виправити.

↟   Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.

↟  Дитина, як весна. То сонце визирне – тоді ясно і дуже весело. 
   То раптом гроза –    спалахне блискавка і вдарить грім. 
   А дорослі ніби завжди в тумані. Тоскний туман їх оточує. 
   Ні великих радощів, ні великого смутку. Все якось сіро і серйозно.
                                                                                                          Я. Корчак

↟  Які різні наші діти. Одні – уважні та охайні, інші – непосидючі та галасливі, 
   одні вже розв’язали задачу, інші – тільки-но записали умову та почали
   розмірковувати. Але ж навчити потрібно всіх. Приділити увагу кожному.

↟  Світ дитини… Чи завжди ми можемо побачити його очима самих дітей? 
   Адже   ми, дорослі, забули своє дитинство і так поспішаємо зробити наших
   дітей дорослими. Але це світанок людського життя. Як не захмарити його
   байдужістю і жорстокістю, безсердечністю і нерозумінням? Можливо, зайвий
   раз не втручатися, не нав’язувати своєї думки, а дати можливість дітям відчути,
   пережити самим, адже це неоціненний власний досвід. Це те, що формує
   людську душу.  

↟  КАНІКУЛЯРНІ РОЗДУМИ 

⇒ Серпень – пора освітянських конференцій і нарад, пора глибоких роздумів і
     палких дискусій; пора, коли кожен учитель знову і знову аналізує свою
     діяльність, успіхи і невдачі; переосмислює підходи, обрані методики та
     приймає рішення щодо їх удосконалення чи заміни.

⇒ 1 вересня – важлива дата. Вона схожа на день народження. Це дата, якої
    чекаєш з трепетом, надією, вірою у власні сили. Твої плани грандіозні, велика
    енергія і творчі амбіції переплітаються з таємничістю. Відчуваємо потребу
    обдаровувати всіх знаннями, любимо простір, любимо гру і сюрпризи.

Немає коментарів:

Дописати коментар