ПОДОРОЖ КРАЇНАМИ ЄВРОПИ
Мета: поглибити та систематизувати знання
учнів про країни Євросоюзу;
сприяти використанню комп’ютерних
технологій під час проведення
уроку; розвивати творчі здібності
учнів; формувати національну свідо-
мість; виховувати почуття гордості
за свою країну – Україну.
Обладнання: святково оформлена класна кімната,
прапорці країн Європи,
карта Європи, мультимедійна
презентація про країни.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
1. Привітання.
Аби гарний настрій мати,
Треба всім його бажати.
-
Який
настрій у вас?
-
Давайте
побажаємо один одному гарного дня. Візьмемось за руки і промовимо такі слова:
Друзі люблять мандрувати по Землі.
Друзям разом веселіше.
Світить сонечко ясніше
Друзі люблять мандрувати по Землі.
2. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні у нас незвичайний день. Ми
вирушаємо у віртуальну подорож. А щоб дізнатись, куди ми помандруємо, потрібно
зіграти у гру.
3. Гра «Шифрувальник»
20 19
6 19 21
19 9 15
21 1 13
18 1 17
11 8
3 21 19
20 11
(Подорож країнами Європи).
Куточків на Землі багато,
Європа серед них – найкраща над усім,
Бо саме тут ми маємо зростати,
Європа – наш великий спільний дім.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
-
Щоб
подорож була успішною, слід ретельно підготуватися до неї, тобто
спланувати.
1.Робота з картою.
-
Уважно
погляньте на карту Європи. Які країни ви тут бачите?
-
Яка
країна знаходиться в центрі Європи? Україна.
-
Знайдіть
столицю України. Саме звідси і розпочнеться наша подорож.
2.Бесіда вчителя.
Ми довго готувалися до цього дня. На уроках трудового
навчання, малювання виготовляли різні види транспорту, бо ж усіма ними можна
подорожувати. Літаком швидко, їдучи поїздом, є можливість милуватися чудовими
краєвидами, машиною можна зупинитися, перепочити, кораблем – там, де є річки,
порти.
3. Робота з щоденником вражень.
-
Відкриваємо щоденники вражень, і робимо відповідні записи.
Україна –
Київ – гривня – мова українська – Дніпро – малюємо прапор України.
III.ОСНОВНА ЧАСТИНА.
Сідаємо у поїзд (прикріплюємо малюнок
поїзда на карту) і мандруємо у сусідню
нам Польщу.
1.Робота з картою.
На карті
шукаємо країну, її столицю, прапор Польщі, головну річку цієї країни.
Розглядаємо
грошові одиниці Польщі – злоті.
2. Робота з щоденниками вражень.
Робимо
відповідні записи.
Польща –
Варшава – злоті – мова польська – Вісла – малюємо прапор Польщі.
3. Розповідь учителя про Польщу і
одночасний перегляд презентації.
Польща – країна костелів. Краків –
місто для прогулянок. Але головний символ міста – це королівський замок Вавель
з однією найкращих у Європі збройових і дуже гарних тронних зал. Закопане –
гірськолижний курорт Польщі з розвиненою інфраструктурою. Не поступається
Альпам ані за красою, ані за складністю спусків. Гданськ – справжня морська
столиця Польщі. Слід відвідати Центральний морський музей.
Будучи
у Польщі, маємо можливість скуштувати польський шоколад MILKA. Бо саме шоколад заряджає енергією. А нам ще треба
сил, бо подорож тільки почалася.
(Діти смакують
польський шоколад).
Продовжуємо нашу подорож, сідаємо в
автобус (прикріплюємо малюнок автобуса на карту) і прямуємо у Чехію.
1.Робота з картою.
(Працюємо за
такою самою схемою, як в попередній країні).
Діти мають
можливість розглянути грошові одиниці Чехії – крони.
2.Робота з щоденником вражень.
Чехія –
Прага – крони – мова чеська – Морава – малюємо прапор Чехії.
3. Розповідь вчителя про Чехію,
перегляд презентації.
Чехія – країна богемського скла.
Найбільший замок у Європі – Празький град. Найкраще пиво – чеське, тому тут
часто проходять фестивалі пива. Вода у Празі чиста, можна пити прямо з-під
крана. Знаменитий фільм про Крота також створений у Чехії.
У Чехії маємо можливість скуштувати
чеські солодощі. На урок ми отримали передачу з Чехії від батька,який працює у
Чехії. Усі з задоволенням смакують.
У Чехії виготовляють машини SKODA, тому далі наша подорож буде
продовжуватися на машині SKODA. (На карту прикріплюємо малюнок машини). Ми у
Німеччині.
1.Робота з картою.
(Працюємо за
тим самим шаблоном).
Розглядаємо
грошові одиниці Німеччини – євро.
2.Робота з щоденником вражень.
Німеччина –
Берлін – євро – мова німецька – річка Рейн – малюємо прапор Німеччини.
3.Розповідь вчителя про Німеччину та
перегляд презентації.
Німеччину не вважають туристичною країною. Славиться вона
чудовими замками. Бранденбурзькі ворота вважаються символом Німеччини. На
першому місці – чистота. 11 листопада країна відмічає релігійне свято – День
Святого Мартіна. Щойно починає смеркати, виходять діти зі своїми батьками з
яскраво засвіченими ліхтариками та на визначеному місці зустрічаються з іншими.
В цей день декламують легенди, показують вистави. Адвент календар також походить
з Німеччини. Багато людей у Німеччині їздять на велосипеді.
Наша подорож в Італію буде на
велосипеді. Отож, вирушаємо.
1.Робота з картою.
(Працюємо за
тим самим шаблоном).
2.Робота з щоденником вражень.
Італія – Рим
– євро – мова італійська – річка По – малюємо прапор Італії.
3.Розповідь вчителя про Італію та
перегляд презентації.
Італія – країна моди, пасти і піци.
Славиться країна всім відомими Ферарі, Ламборджині. Мрією кожного туриста є
відвідати маленьку державу - Ватикан, Колізей – найбільший замок в Римі, та
Венеція – місто на воді. Основні страви – спагеті та піца.
Будучи
в Італії, ми не змогли не скуштувати італійської піци. Усі з задоволенням їдять
піцу, замовлену у сільському кафе.
У Болгарію ми летимо на літаку, щоб
зекономити час. Усі вже трішки втомлені.
1.Робота з картою.
Діти мають
можливість розглянути болгарські леви.
2.Робота з щоденником вражень.
Болгарія –
Софія – болгарські леви – мова болгарська – річка Маріца – малюємо прапор
Болгарії.
3.Розповідь вчителя про Болгарію та
перегляд презентації.
Болгарія – невелика країна, але з
винятково багатою природою. Тепле, чисте і спокійне море, гори, безліч
мінеральних джерел з цілющими водами – все це приваблює сюди туристів. Тут
багато виноградників, усім відома долина троянд, у Болгарії виготовляють пилку
«Болгарку». Цікава легенда про курорт « Золоті піски». Троянда – символ
Болгарії. З неї виготовляють ефірне масло, натуральне мило.
Цією
країною завершується наша мандрівка по Європі. Миємо руки милом , виготовленим
з болгарських роз, випробовуємо крем для рук, вдихаємо аромат ефірного масла,
сідаємо на корабель і Чорним морем повертаємося в Україну. По дорозі слухаємо
пісню «Як у нас на Україні».
Робота з щоденником вражень.
Записуємо вислів:
«Всюди добре, а вдома найкраще».
Прогулянка завершується, до
українського кордону вже подати рукою.Позаду залишилися європейські дороги,
мегаполіси. Хмарочоси.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І
СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1.Гра з LEGO. «Так. Ні»
2.Розгадування кросвордів, ребусів.
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
Хочу вам побажати, щоб віртуальна
подорож цього літа перетворилася на справжню. І ви побували хоча б в одній з
цих країн.
На
згадку дітям вручаю емблеми «Я – українець».
Немає коментарів:
Дописати коментар